GSM-logo
خانهاخبار
اشتراک Lossless اسپاتیفای احتمالا با قیمتی بالاتر از اشتراک پریمیوم در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت

اشتراک Lossless اسپاتیفای احتمالا با قیمتی بالاتر از اشتراک پریمیوم در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت

اسپاتیفای که محبوب‌ترین پلتفرم استریمینگ موسیقی در جهان است؛ احتمالا قصد داشته تا برای امکان پخش موسیقی به صورت Lossless یا بدون افت کیفیت، مبلغ بیشتری را از کاربران دریافت کند.
۳۱ خرداد ۱۴۰۲

تبلیغات

home_header

در ماه فوریه ۲۰۲۱، اسپاتیفای رده اشتراکی جدیدی را برای پخش موسیقی Lossless یا بدون افت کیفیت، با نام «اسپاتیفای های‌فای» معرفی کرد. با وجودی که بیش از دو سال از معرفی این رده عضویتی می‌گذرد؛ کاربران اسپاتیفای هنوز امکان پخش موسیقی Lossless را ندارند و رقبای این پلتفرم مانند اپل موزیک نیز زودتر دست به کار شده و محتوای بدون افت کیفیت را در دسترس کاربران خود قرار داده‌اند. 

image

 

اضافه شدن محتوای Lossless به اپل موزیک که اوضاع پلتفرم‌هایی چون تایدال را شدیدا دگرگون کرد؛ موجب نگرانی اسپاتیفای شد و این غول دنیای استریمینگ تصمیم گرفت تا عرضه رده عضویتی جدید خود را به تعویق بیاندازد. اکنون به ادعای خبرگزاری بلومبرگ، اسپاتیفای سرانجام آماده است تا محتوای بدون افت کیفیت را در دسترس کاربران خود قرار دهد؛ اما قیمت این اشتراک احتمالا بیشتر از اشتراک پریمیوم فعلی اسپاتیفای خواهد بود.

در حال حاضر، کاربران باید ماهانه ۱۰ دلار را برای اشتراک اسپاتیفای پریمیوم پرداخت کنند؛ اما گفته شده که قیمت اشتراک «اسپاتیفای های‌فای» احتمالا معادل با ۲۰ دلار در ماه خواهد بود. در پلتفرم اپل موزیک، کاربران نیازی به پرداخت مبلغ بیشتری برای پخش موسیقی به صورت Losslessندارند و با پرداخت حق اشتراک ۱۱ دلاری این سرویس، می‌توانند کیفیت مطلوب خود را انتخاب کنند.

image

 

البته، این قیمت‌ها مربوط به بازار آمریکا هستند و به احتمال زیاد، اسپاتیفای در ابتدا واکنش به قیمت بالاتر سرویس «های‌فای» را در بازار‌های کم‌ ریسک‌تری خواهد سنجید. پلتفرم استریمینگ نتفلیکس نیز پیش از محدود کردن به اشتراک‌گذاری اکانت در بازار آمریکا، آن را در مناطق دیگر تست کرده بود.

در سال‌های اخیر، اسپاتیفای سعی داشته تا از پیشتازی خود در بازار استریمینگ موسیقی استفاده کرده و کاربرد‌های بیشتری را به سرویس خود اضافه کند. این شرکت مدتی پیش با یک قرارداد ۲۰۰ میلیون دلاری، پادکست پرطرفدار «The Joe Rogan Experience» را در انحصار خود در آورد و به یکی از پر استفاده‌ترین پخش کننده‌های پادکست در جهان تبدیل شد.

image

 

اسپاتیفای همچنین اخیرا به بازار فروش کتاب‌های صوتی نیز وارد شده است. بر خلاف رویکرد این شرکت برای استریم موسیقی که با پرداخت حق اشتراک، دسترسی نامحدود به آرشیو اسپاتیفای را فراهم می‌کند؛ کتاب‌های صوتی در این پلتفرم به صورت جداگانه فروخته می‌شوند. در چند وقت اخیر، شایعاتی در زمینه برنامه‌های اسپاتیفای برای فراهم کردن امکان دسترسی محدود مشترکین پریمیوم به کتاب‌های صوتی شنیده می‌شوند؛ اما نکته عجیب ماجرا این است که کاربران رده عضویتی جدید «های‌فای»، احتمالا این دسترسی را نخواهند داشت.

لازم به ذکر بوده که دسترسی کاربران پریمیوم به کتاب‌های صوتی این پلتفرم، به صورت نامحدود نخواهد بود و محدودیت زمانی خاصی برای گوش دادن به آنها تعریف شده است. در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که این محدودیت به زمان بستگی دارد یا کاربران خواهند توانست تا در هر ماه، چند کتاب صوتی را انتخاب کرده و به روایت آنها گوش بدهند. به احتمال زیاد، این ویژگی نیز پیش از انتشار برای کاربران آمریکایی، در بازار سایر مناطق تست خواهد شد.

image

 

درباره اضافه شدن امکان پخش موسیقی Lossless به اسپاتیفای با قیمت بالاتر چه فکر می‌کنید؟ با توجه به قیمت‌های پایین‌تر رقبا، آیا این سیاست اسپاتیفای موفقیت آمیز خواهد بود؟

home_header